{caption}

Release note april 2017

 

Nieuwe functionaliteiten in Qualiview rapportagetool

In één oogopslag zien hoe je collega’s scoren ten opzichte van de zelf ingestelde norm? Weten hoe je cliënten tot de door hen gegeven waarderingen zijngekomen? De nieuwe functionaliteiten helpen je om nog meer uit je klantervaringsonderzoek te halen.

De volgende drie functionaliteiten zijn toegevoegd:

  1. Klantwaardering op zorgverlenersniveau
  2. Contactfunctie in Qualiview voor extra serviceverlening
  3. Instellen normen vragenlijsten

1 Klantwaardering op zorgverlenersniveau

Wat is de achterliggende motivatie van jouw cliënten? Waarom scoor je beter of minder goed dan de benchmark? Met twee nieuwe open vragen wordt de cliënt gevraagd de gegeven waardering te motiveren.

De gegeven antwoorden worden in Qualiview gekoppeld aan de score en aan de betreffende zorgverlener. Dit levert je nog meer concrete tips op om het nog beter te doen en bevestigingen dat je op de juiste weg bent. De informatie is te gebruiken voor je HRM. Daarnaast is de informatie in te zetten voor je marketing, bijvoorbeeld als waardevolle keuze-informatie; door ontvangen motivaties op te nemen op je website.

De informatie wordt per zorgverlener gepresenteerd in de vernieuwde activiteitenmail, in de management rapportages die elk kwartaal worden verzonden en is eenvoudig terug te vinden in de Qualiview rapportagetool.

Waar vind je de klantwaardering op zorgverlenersniveau in de Qualiview rapportagetool?

  1. Klik op 'Resultaten'
  2. Klik op 'Procesgegevens'
  3. Kies medewerker
  4. Toon resultaat

Let op: Op deze pagina zijn twee tabbladen opgenomen. Onder 'Procesgegevens' zijn nog altijd de gegevens terug te vinden over het aantal aangeboden activiteiten en respons. 

 


2 Contactfunctie in Qualiview voor extra serviceverlening

Heeft je cliënt nog vragen die hij of zij persoonlijk wil bespreken, bijvoorbeeld naar aanleiding van de laatste behandeling? Met de nieuwe contactfunctie in Qualiview heeft je cliënt nu de mogelijkheid om aan te geven dat hij wil dat je als zorgverlener contact met hem of haar opneemt.

In de Qualiview rapportagetool vind je vervolgens de contactgegevens en gegeven feedbackinformatie van deze cliënten terug. Je kunt per cliënt een notitie maken en de feedback markeren als afgehandeld.

Deze handige contactfunctie biedt je ook de mogelijkheid je cliënten persoonlijk te bedanken, te benaderen voor verdere verdieping of te vragen of je de positieve feedback mag gebruiken op bijvoorbeeld je website.

Waar vind je de contactfunctie in de Qualiview rapportagetool?

  1. ​Klik op 'Beheer'
  2. Klik op 'Feedback'

Onder de button 'Informatie' vind je de contactgegevens en de gegeven motivaties van de cliënt terug. Je kunt hier een notitie toevoegen en het contactverzoek markeren als afgehandeld.  

 


3 Instellen normen voor aangeboden activiteiten, verzonden en ingevulde vragenlijsten

Vanaf nu kun je ook per medewerker normen instellen voor aangeboden activiteiten, succesvol verzonden vragenlijsten en ingevulde vragenlijsten. Dankzij de kleurenindicaties in Qualiview zie je vervolgens makkelijker hoe actief je medewerkers zijn in het uitnodigen van cliënten.  

Hoe stel je deze normen in de Qualiview rapportagetool in?

  1. ​Klik op 'Beheer'
  2. Klik op 'Normen'
  3. Klik op 'Vragenlijst norm'
  4. Vul de gewenste normen per zorgverlener in

Voor goede en betrouwbare informatie adviseren wij minimaal netto 100 ingevulde vragenlijsten per praktijk per jaar of netto 50 ingevulde vragenlijsten per zorgverlener te hanteren als doelstelling.