{caption}

Meest gestelde vragen van medewerkers over de e-mail persoonlijke klantwaardering voor medewerkers

Ben je praktijkeigenaar? Klik dan hier voor de meest gestelde vragen van praktijkeigenaren.

Waarom ontvang ik deze e-mail?
​De praktijkeigenaar of kwaliteitsmanager heeft dit voor je geactiveerd, zodat je inzicht hebt in je persoonlijke resultaten.

Ik wil deze e-mail niet meer ontvangen?
De praktijkeigenaar of kwaliteitsmanager kan je via het klantportaal van Qualiview deactiveren voor deze e-mail.
 
Ik wil deze e-mail op een ander e-mailadres ontvangen?
Het e-mailadres ontvangen we uit het softwarepakket van je organisatie, bijvoorbeeld Intramed of FysioManager. Vraag de praktijkeigenaar of kwaliteitsmanager om het e-mailadres daar aan te passen. Zodra je een nieuwe cliënt naar Qualiview verstuurd, wordt het e-mailadres automatisch aangepast. Ben jij zelf de praktijkeigenaar of kwaliteitsmanager? Klik hier voor antwoord op je vragen.
 
Waarom zie ik soms de namen van mijn cliënten en soms anoniem?
Een cliënt kan aan het eind van de vragenlijst toestemming geven om de anonimiteit te laten vallen en kenbaar te worden naar de praktijk.
 
Hoe vaak ontvang ik deze e-mail?
Deze e-mail ontvang je na afloop van iedere volledige maand. Dus 12 keer per jaar aan het begin van de maand.
 
Kan ik deze uitkomsten zelf opzoeken?
De praktijkeigenaar of kwaliteitsmanager heeft toegang tot de Qualiview Rapportagetool. Je kunt hem/haar vragen voor verdiepende analyses.
 
Kan ik meer historie zien van mijn resultaten?
De praktijkeigenaar of kwaliteitsmanager heeft toegang tot de Qualiview Rapportagetool. Je kunt hem/haar vragen naar resultaten uit het verleden.
 
Krijgt de praktijkeigenaar of kwaliteitsmanager ook deze e-mail?
Vanaf het moment dat de praktijk gebruikmaakt van Qualiview, ontvangt de praktijkeigenaar of kwaliteitsmanager automatisch iedere twee weken een e-mail met klantwaarderingen voor de gehele organisatie. De praktijkeigenaar of kwaliteitsmanager ontvangt deze specifieke e-mail die je als medewerker ontvangt dus niet, maar krijgt wel iedere twee weken een update van de hele organisatie.
 
Er staan geen gegevens in mijn persoonlijke overzicht?
Staan er geen gegevens in dit overzicht? Cliënten ontvangen een vragenlijst, zodra het dossier gesloten wordt, binnen 60 dagen na de laatste behandeling, bij minimaal 2 behandeling en als de cliënt in de afgelopen 365 niet eerder een vragenlijst heeft ontvangen. Heb je wel dossiers afgesloten? Controleer dan bij de praktijkeigenaar of kwaliteitsmanager of de Qualiview instellingen juist zijn.
 
Ik heb het idee dat de ingevulde vragenlijst niet over mij gaat?
Het kan zijn dat in de praktijk een cliënt door meer dan één therapeut wordt behandeld. We vragen de cliënt om de behandelaar in gedachten te nemen die de laatste behandeling heeft volbracht.
 
Ik wil graag mijn uitkomsten verbeteren, hoe pak ik dat aan?
Goed dat je hiermee aan de slag wilt! Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken. Allereerst kun je hierover in gesprek gaan met de praktijkeigenaar. Daarnaast faciliteert Qualiview gratis online webinars, speciaal voor medewerkers, om hier meer diepgang aan te geven. Aanmelden kan via deze link. 


Welke informatie staat er in mijn persoonlijke e-mail?
Dit zijn je persoonlijke, actuele resultaten en recent ontvangen feedback van respondenten uit het klantervaringsonderzoek. Je ziet informatie over de ontvangen waarderingen, gekregen feedback en een totaaloverzicht van verzonden uitnodigingen en ontvangen resultaten.

We vertellen graag hoe je de inhoud van de e-mail kunt lezen en wat dit voor jou betekent. In de afbeeldingen hebben we een nummer geplaatst, dat overeenkomt met het nummer in onderstaande uitleg.

  1. In deze cel staat je naam. Dit is de naam die wij ontvangen vanuit het softwarepakket waar je mee werkt, bijvoorbeeld Intramed of Fysiomanager. Qualiview kan hier geen wijzigingen op doorvoeren. De gegevens op deze rij zijn je persoonlijke resultaten.
     
  2. In deze cel staat de naam van de organisatie waar je werkt. De gegevens op deze rij laten de gemiddelde score zien van de hele praktijk. Werk je alleen, dan zijn de uitkomsten in deze twee rijen gelijk.
     
  3. De kolom ‘Aantal aangeboden vragenlijsten’ bevat het aantal cliënten die vanuit je software naar Qualiview zijn verstuurd. Je ziet het aantal per maand en van het huidige jaar.
     
  4. De kolom ‘Aantal succesvol verstuurde vragenlijsten’ bevat het aantal cliënten die Qualiview een vragenlijst heeft toegestuurd. Je ziet het aantal per maand en van het huidige jaar.
    Zit er een verschil tussen het aantal aangeboden cliënten en het aantal succesvol verstuurde vragenlijsten? Dan heeft dit te maken met de werkinstructies van de PREM-vragenlijst. Een cliënt kan namelijk al eerder zijn uitgenodigd in de afgelopen 365 dagen. Of de verwijzing is na 60 dagen gesloten na de laatste behandeling. Klik hier voor de werkinstructies onder ‘Zorgsoort’ Eerste lijn’.
     
  5. Van de succesvol verstuurde vragenlijsten zie je in deze kolom het aantal cliënten die de vragenlijst daadwerkelijk hebben ingevuld. Je ziet het aantal per maand en van het huidige jaar.
     
  6. Dit is de gemiddelde 'Algemene Beoordeling' van de afgelopen maand en van het huidige jaar.
    De vraag waar een cliënt antwoord op geeft is: ‘Welk cijfer geeft u de zorg van uw therapeut?’ De cliënt kan een score geven tussen 0 en 10.
     
  7. Dit is de NPS-score van de afgelopen maand en van het huidige jaar.
    De vraag waar een cliënt antwoord op geeft is: ‘Zou u uw therapeut bij mensen met dezelfde gezondheidsklachten aanbevelen?’ De cliënt kan een score geven tussen 0 en 10.

    De NPS-score ligt tussen -100 en +100. Deze wordt berekend door het percentage 9 en 10 te verminderen met het percentage 0-6. Met deze vraag krijg je inzicht in klantloyaliteit. Verder verdiepen in de NPS-score? Bekijk hier de casus NPS.

  1. Dit is de gemiddelde score van het domein Contact. Het domein contact bestaat uit de volgende drie vragen.

    - Mijn therapeut nam mij serieus
    - Mijn therapeut begreep de klacht waarvoor ik kwam
    - Ik heb vertrouwen in de deskundigheid van mijn therapeut

    De cliënt kan een score geven tussen 0 en 5.
     
  2. Dit is de gemiddelde score van het domein Behandelplan. Het domein behandelplan bestaat uit de volgende drie vragen.

    - Mijn therapeut bepaalde samen met mij het doel van de behandeling (wat ik met de behandeling wil bereiken)
    - Mijn therapeut besprak steeds de voortgang en resultaten van de behandeling met mij
    - Mijn therapeut gaf me duidelijke instructies (bijvoorbeeld voor oefeningen thuis)

    De cliënt kan een score geven tussen 0 en 5.
     
  3. Dit is de gemiddelde score van het domein Praktijk. Het domein praktijk bestaat uit de volgende drie vragen.

    - De ruimtes in de praktijk zijn schoon en opgeruimd
    - Ik heb genoeg privacy bij de therapeut (bijvoorbeeld bij gesprekken of omkleden)
    - De fysiotherapiepraktijk is telefonisch of via e‐mail goed bereikbaar

    ​De cliënt kan een score geven tussen 0 en 5.


Met onderstaande overzichten krijg je inzicht in de open antwoorden van de cliënten.

  1. Van links naar rechts zie je de datum van invullen, het gegeven cijfer op de NPS vraag, de motivatie van het gegeven cijfer en de respondent. Als de respondent de anonimiteit heeft laten vallen, staat hier zijn/haar naam.

    Is dit veld leeg, dan heb je in de afgelopen maand geen ingevulde vragenlijsten gehad. Heb je in het huidige jaar minder dan drie succesvol verstuurde vragenlijsten, dan worden er in verband met privacy van de cliënt ook geen resultaten getoond.

  1. Van links naar rechts zie je de datum van invullen, het gegeven cijfer op de Algemene Beoordelingsvraag, de motivatie van het gegeven cijfer en de respondent. Als de respondent de anonimiteit heeft laten vallen, staat hier zijn/haar naam.

    Is dit veld leeg, dan heb je in de afgelopen maand geen ingevulde vragenlijsten gehad. Heb je in het huidige jaar minder dan drie succesvol verstuurde vragenlijsten, dan worden er in verband met privacy van de cliënt ook geen resultaten getoond.

  1. Van links naar rechts zie je de datum van invullen en het antwoord op de vraag: ‘Wat zouden de therapeut of praktijk volgens u beter kunnen doen?’ Als de respondent de anonimiteit heeft laten vallen, staat hier zijn/haar naam.

    Indien er geen ingevulde vragenlijsten zijn of respondenten geen compliment hebben achtergelaten dan wordt de volgende melding weergegeven: “Deze maand zijn er geen complimenten (tip) ingevuld.”

  1. Van links naar rechts zie je de datum van invullen en het antwoord op de vraag: ‘Waarover zou u de therapeut of praktijk een compliment willen geven?’ Als de respondent de anonimiteit heeft laten vallen, staat hier zijn/haar naam.

    Indien er geen ingevulde vragenlijsten zijn of respondenten geen compliment hebben achtergelaten dan wordt de volgende melding weergegeven: “Deze maand zijn er geen verbeterpunten (tip) ingevuld.”