Online je toestemming beheren

{caption}

Toestemmingen

Het is mogelijk om je toestemmingen volledig online te beheren in je klantportaal. Simpelweg, door het zetten van een vinkje bij de gewenste partij en de pagina op te slaan. 

Bij Qualiview ben jij eigenaar van de verzamelde data en bepaal je zelf of je dit wilt delen met partijen zoals bijvoorbeeld je beroepsvereniging, verzekeraar of een reviewplatform. Dit kan je doen door toestemming te geven voor de desbetreffende partijen. Voorheen deed je dit middels een papieren variant, we hebben dit nu gedigitaliseerd. Handig toch?


Hoe werkt het online aanpassen van je toestemmingen?
1. Ga naar https://rapportagetool.qualiview.nl/
2. Log in met de bekende gegevens *
3. Kies voor ‘Klantportaal’ **
4. Kies voor ‘Instellingen’
5. Je kunt hier je toestemmingen inzien en wijzigen. Klik op ‘Bijwerken’ om de aanpassing door te voeren.

* Kies voor de functie wachtwoord vergeten indien je je wachtwoord niet meer weet. Weet je je gebruikersnaam niet meer? Neem dan contact op met support@qualiview.nl onder vermelding van de praktijkAGBcode.
**Je hebt alleen de rechten voor het ‘Klantportaal’ wanneer je hoofdgebruiker bent. Zie je deze knop niet? Neem dan contact op met de beheerder van de organisatie of met support@qualiview.nl onder vermelding van de praktijkAGBcode.

 

Meestgestelde vragen Toestemmingen Qualiview

 

Is het vakje groen gevuld? Dan heb je toestemming gegeven aan deze partij.

Je bepaalt zelf naar welke partijen de data mag worden aangeleverd. We adviseren wel om de contractvoorwaarden met verenigingen, netwerken en verzekeraars te bekijken waarin verplichtingen staan vermeld. Indien je van een zorgverzekeraar een ‘verplichting’ hebt om te meten dan is het hoogstwaarschijnlijk dat je óók de verplichting hebt om data aan te leveren voor de landelijke benchmark. Geef dan bij de toestemmingen aan dat we de data ook moeten aanleveren aan ‘Door Zorgverzekeraars Nederland aan te wijzen TTP’. Wij regelen dan verder de data oplevering voor jou.

Jij bepaalt zelf wat er met de verzamelde data gebeurt. Echter, indien je verplichtingen bent aangegaan bij bijvoorbeeld een verzekeraar/beroepsgroep/netwerk en je levert geen data aan, dan bestaat het risico dat er consequenties zijn verbonden aan het niet aanleveren van data. Dit verschilt per verzekeraar/beroepsgroep/netwerk. Qualizorg is hierin geen partij en voert enkel de datalevering uit.
 

Net als eerder verleen je de toestemming namens je praktijk AGBcode. Dit is dus niet discipline afhankelijk. Hierin is niets veranderd.

Bij het aanmelden heb je je toestemming verleend via het aanmeldscript. Ten aller tijden was het mogelijk om het toestemmingsformulier in te sturen en we hebben ook wel eens digitaal de toestemming laten aanpassen. Vanaf nu kun je dit volledig zelf beheren via je klantportaal.
 

Wij leveren enkel verzamelde data aan wanneer er een verzoek komt van een van de benoemde partijen in het portaal.