Miranda Kienhuis - Eigenaresse van Diëtisten Groep NL

Diëtisten Groep NL is met name actief in de provincie Overijssel en heeft 12 diëtisten in dienst. De diëtisten hebben op 30 verschillende locaties een eigen spreekkamer, vooral in gezondheidscentra, bij huisartsen- of fysiotherapiepraktijken.

Miranda Kienhuis: “Onze missie is dat wij kwalitatief hoogwaardige voedings-/dieetzorg leveren aan onze cliënten en hiermee bijdragen aan het optimaliseren van de kwaliteit van leven van mensen. Onze nadruk ligt onder andere op het transparant zijn over ons handelen. Qualiview heeft hier voor ons een belangrijke rol in.”

“Wij willen weten wat onze cliënt belangrijk vindt. Is wat wij doen ook echt wat de cliënt verwacht? En hoe wordt een consult door de cliënt ervaren? Het vorige programma vonden we niet prettig en de vragenlijsten waren te lang. Ook het handmatig toesturen van de vragenlijsten en het analyseren van de gegevens vroeg heel veel tijd.”

“Ik ben blij dat we zijn gestart met Qualiview. Het uitvoeren van patiëntervaringsonderzoek kost nu nog nauwelijks tijd. De online tool biedt mij een mooi overzicht en Qualiview is heel gebruiksvriendelijk voor onze diëtisten. Ze hoeven alleen maar een ‘vinkje’ te zetten in Evry om een vragenlijst te versturen. Daardoor kunnen we ons optimaal op de zorg voor onze cliënten concentreren.”

"Eindelijk kost het uitvoeren van patiëntervaringsonderzoek mij nauwelijks tijd. En wat biedt Qualiview een mooi overzicht!"
- Miranda Kienhuis, Diëtisten Groep NL

 

 

Weten en meten

“Qualiview helpt mij waardevol inzicht te krijgen. We gaan bijvoorbeeld aan de slag met de verbeterpunten die wij ontvangen. Ook kan ik gemakkelijk onze resultaten vergelijken ten opzichte van de benchmark in Qualiview. Waar zij wij goed in? Wat kunnen we verbeteren? Als we vervolgens een oplossing hebben is het de vraag of het ook de juiste oplossing is in de beleving van de cliënt. Met Qualiview meten we of dit dan daadwerkelijk invloed heeft.”

Inzicht benutten voor HR en marketing

“Ik gebruik de ervaringen van onze cliënten ook voor coaching van mijn medewerkers. Ik vind dat je daarmee niet moet wachten op bijvoorbeeld een functioneringsgesprek. Met de online tool van Qualiview heb ik altijd inzicht. Ik kan dus mijn medewerkers direct coachen en op korte termijn verbetering terugzien.”

“Ons team vindt het erg leuk en waardevol om de complimenten van cliënten uit het onderzoek te lezen. In de vragenlijst uiten cliënten zich vrijer dan in de spreekkamer. Van Qualiview krijgen we elke twee weken een handig overzicht per e-mail toegestuurd. We zien veel positieve reacties. Dat bevestigt voor ons dat we het goed doen, maar ook motiveert het ons allemaal om het elke dag weer beter te doen voor onze cliënten. We zijn ons ervan bewust dat tevreden cliënten er ook voor zorgen dat nieuwe cliënten weer contact met ons opnemen. Mond-tot-mond reclame is heel belangrijk

“De rapportagetool is uitgebreid. Ik kan makkelijk en op allerlei manieren vergelijken. De gewenste gegevens voor mijn praktijk haal ik eenvoudig naar boven. Het traject van aanmelden naar het meten met Qualiview ging soepel. Ik raad Qualiview zeker aan.”
Durf transparant te zijn

“Qualiview is voor ons een middel om de zorg te verbeteren en om te laten zien dat we het goed doen. We durven transparant te zijn. Ik denk zelf ‘Kom maar op! Ik wil dit wel delen met de verzekering en met onze cliënten’. We zetten de verzamelde ervaringen graag op onze website, zodat iedereen dat kan zien en (potentiële) cliënten de zorg echt kunnen vergelijken.”

Dataveiligheid is heel belangrijk

 “Naast een optimale zorgverlening en tevredenheid van onze cliënten, is privacy en dataveiligheid heel belangrijk. We moeten de risico’s op datalekken zo veel mogelijk beperken. Wij hebben dit goed geborgd vanuit het ISO kwaliteitssysteem in onze organisatie. Dit verwachten wij ook van onze leveranciers. We weten dat Qualiview aan strenge ISO-certificeringen voldoet. Dit past goed bij ons beleid. We kunnen erop vertrouwen dat specifieke klantinformatie veilig is.” 

 

​Net als Miranda ook eenvoudig klantervaringen inzichtelijk maken?