{caption}

Neem contact op

Neem contact met ons op voor meer informatie. Via ons contactformulier of bel direct met 0570 - 820 219.

Neem contact op

Fysio Haarstraat neemt award voor meest gewaardeerde fysiotherapiepraktijk in ontvangst

7 juni 2019 Meta van Uden

Tijdens de Fys'Optima Relatiedag, die op vrijdag 24 mei 2019 plaatsvond, zijn de Qualiview Awards voor meest gewaardeerde en meest aanbevolen fysiotherapiepraktijk uitgereikt. De award voor meest gewaardeerde fysiotherapiepraktijk ging naar Fysio Haarstraat uit Rijssen. De award voor meest aanbevolen fysiotherapiepraktijk werd in de wacht gesleept door FysioForHealth uit Venlo.

Beide praktijken konden niet bij de uitreiking aanwezig zijn. Er werd daarom een leuke videoboodschap getoond. Bekijk de video van Fysio Haarstraat.


Fysio Haarstraat
Op woensdag 29 mei 2019 ging Elles Baak op pad om de Qualiview Award voor meest gewaardeerde fysiotherapiepraktijk, namens Fys’Optima en Qualizorg, aan Fysio Haarstraat uit te reiken. Onder het genot van een taartje namen de therapeuten de award in ontvangst.

Van links naar rechts: Aline van Kleef-Averesch, Richard Wessels, Jeannet Wegstapel, Nicole Olde Samson
en Björn Hodes (niet op de foto: Iris Schulte-de Lang)


De eerste reactie van het team: “Wat ontzettend leuk dat wij deze award hebben gewonnen. Hij gaat een mooie plek krijgen in de praktijk.”


Als je ergens met zijn allen voor gaat, is het mooi dat je dat terugziet
Richard Wessels vertelt: “We hebben vorig jaar besloten meer focus te hebben voor het klantervaringsonderzoek en daar hebben we met het team de schouders onder gezet. We hebben bijvoorbeeld alle Qualiview webinars gevolgd. De tips die jullie geven hebben ons geholpen, met het onder de aandacht brengen van het onderzoek bij cliënten maar ook hoe we met de uitkomsten kunnen omgaan.

Natuurlijk is het leuk om de tops te lezen, maar je hebt juist ook veel aan de tips. Als een punt vaker terugkomt, dan is het belangrijk om daar wat mee te doen. We sturen de activiteitenmail die we iedere twee weken ontvangen ook altijd door naar de medewerkers. Dit doen we ook met de kwartaalrapportage. Zo is iedereen op de hoogte van de actuele resultaten. Het motiveert ons om er continu mee bezig te blijven.”  
 

Uniek aan Fysio Haarstraat
Björn Hodes: “Ik denk niet dat er echt iets anders is. Andere praktijken hebben ook goede dingen. Het is lastig om te zeggen wat wij hebben en een andere praktijk niet. We zijn wellicht uniek in de kernwaarden van de praktijk: samen, gelijkwaardig en transparant. Dat zijn we ook in ons behandelen. Luisteren en er 100% voor gaan, in alle eerlijkheid en openheid, dat is het belangrijkste. Het vertrekpunt is dat mensen goed geholpen worden, zich vertrouwd voelen en tevreden zijn over de behandeling.”


Kijk eerst naar de mens. Die staat centraal
Björn: “Iedereen die hier werkt kijkt eerst naar de mens. Die staat centraal. Je hebt tijd voor de mens, je luistert en je probeert daar de dingen uit te halen en samen te werken aan herstel.” Aline van Kleef-Averesch vertelt: “Je wordt hier echt als mens gezien, niet als klant of nummer. Dat stralen we uit.” Jeannet Wegstapel vult aan: “We krijgen ook vaak terug dat we een luisterend oor bieden en tijd hebben voor de mensen.”


We behandelen niet om het behandelen
Jeannet: “We zijn geen grote praktijk. We richten ons 100% op kinderfysiotherapie, kinderbekkenfysiotherapie, manuele therapie en reguliere fysiotherapie. Als wij een cliënt niet optimaal kunnen behandelen, dan verwijzen we liever door naar iemand die dat wel kan. We zien dat de cliënten dit waarderen en constateren dat ze ook weer terugkomen bij ons in de praktijk.”

Richard: “Ons motto is: als je iets doet, moet je het goed doen. En dan moet je ook kwaliteit leveren. Zo maken we ook bewuste keuzes in wat we wel en niet doen. Als je aan cliënten goed uitlegt waarom, dan begrijpen ze dat ook heel goed. Blijf bij je vak, dat waarderen mensen.”


De sleutel tot meest gewaardeerde fysiotherapiepraktijk
Op de vraag of ze nog tips hebben voor collega’s antwoordt Richard: “Het helpt om focus te hebben en cliënten uit te leggen dat het belangrijk voor je is en te vragen om een vragenlijst in te vullen. Het op tijd afsluiten van een dossier helpt ook echt om een hogere respons te behalen!”

Björn: “Als je in cliënten investeert, ze goed informeert over wat ze kunnen verwachten, dan willen ze het onderzoek ook wel voor je invullen. We zijn erg blij met de prijs, het is een stukje waardering omdat het ook een publieksprijs is. Ik denk dat het een voordeel is dat we een niet al te grote praktijk zijn. Daar zit misschien ook wel deels de kracht. Qua communicatie zitten we daardoor snel op één lijn. We eten elke middag samen. Dit betekent dat we makkelijk met elkaar kunnen overleggen zonder dat er allemaal lagen boven zitten. De lat ligt hoog, we gaan er ook dit jaar weer vol voor om goed gewaardeerd te worden door onze cliënten.”
 



Volg ons op social media: