{caption}

Neem contact op

Neem contact met ons op voor meer informatie. Via ons contactformulier of bel direct met 0570 - 820 219.

Neem contact op

Klantpanel Qualiview Benchmarktool levert waardevolle inzichten op

5 december 2019 Robert Kroesbergen

Tijdens de ontwikkeling van de Qualiview Benchmarktool halen wij continu input en feedback op bij zorgorganisaties, beroepsgroepen en netwerken. We willen dat de Qualiview Benchmarktool een instrument wordt dat voor iedere zorgorganisaties toegevoegde waarde heeft om van elkaar te leren op gebied van bedrijfsvoering.

De eerste fase van de ontwikkeling van de Qualiview Benchmarktool hebben we inmiddels afgerond. In deze fase hebben wij onder andere aan 450 geïnteresseerde praktijken gevraagd hun input te leveren voor de ontwikkeling van de indicatorenset. De resultaten hieruit zijn gebruikt om samen met SiRM verder te werken aan de thema’s en vragen voor inzicht in de bedrijfsvoering.

Daarnaast hebben wij ondertussen een klantenpanel opgericht dat bestaat uit een goede mix van grote en kleine praktijken, netwerken en beroepsgroepen zoals Keurmerk Fysiotherapie, NVH, NVLF, Fys'Optima, HGN en THP.

 

Uitkomst eerste bijeenkomst klantenpanel
Op 27 november 2019 vond de eerste bijeenkomst van het klantpanel plaats. Na een korte toelichting op het concept van de Qualiview Benchmarktool hebben we ze meegenomen in de ontwikkeling van de indicatorenset, vergelijkingsgroepen en de eerste visuals van het dashboard.

Met het klantpanel hebben we een brainstorm gehouden over de invulling van de hoofdthema’s en achterliggende vragen in de indicatorenset. Dit heeft waardevolle input opgeleverd voor de verdere ontwikkeling van de Qualiview Benchmarktool.

Timo Moes, Product Owner Qualizorg: “De eerste bijeenkomst van het klantenpanel was een mooi moment om onze eerste opzet te toetsen. Hier kregen we al de nodige bevestiging dat we op de juiste weg zitten. De groep was erg betrokken en heeft nuttige inzichten gegeven waar we mee aan de slag gaan. Een learning was bijvoorbeeld het leggen van correlaties tussen indicatoren. Denk hierbij aan medewerkerstevredenheidsonderzoek vs. patiëntervaringen.”

Op dit moment verwerken wij de feedback. Vervolgens ontwikkelen wij medio januari de online omgeving voor het invullen van de vragenlijst. Terwijl wij dit toetsen bij het klantpanel, starten wij aansluitend in januari met de ontwikkeling van de visualisaties in de Qualiview Benchmarktool. 
 

Aanmelden Qualiview Benchmarktool >

-----

Gerelateerde artikelen:
Qualizorg en SiRM hebben samenwerking Qualiview Benchmarktool opgestart
Qualiview Benchmarktool: al meer dan 400 partijen doen mee 

 



Volg ons op social media: