{caption}

Neem contact op

Neem contact met ons op voor meer informatie. Via ons contactformulier of bel direct met 0570 - 820 219.

Neem contact op

PREM Wijkverpleging 2020 als onderdeel van je kwaliteitscyclus

20 januari 2020 Robert Kroesbergen

Op 16 januari 2020 publiceerde Actiz op haar website het handboek en een stappenplan voor de meting van de PREM Wijkverpleging in 2020.

Het handboek beschrijft stap voor stap informatie terug te vinden over de meting in 2020; wat er wordt verwacht en in welke stappen. De belangrijkste informatie voor zorgorganisaties is ook terug te vinden op onze website ‘PREM Wijkverpleging 2020: wat wordt er van zorgorganisaties verwacht?

 

Kwaliteitsmanagement

In het handboek wordt ook een toelichting gegeven wat de PREM Wijkverpleging oplevert voor je zorgorganisatie. Kwaliteitsmanagement in de zorg is belangrijker dan ooit. De resultaten uit klantervaringsonderzoek geven waardevol inzicht in de ervaren zorg door de cliënt, de interactie tussen de cliënt en de zorgverleners (team wijkverpleging) en de organisatie van de zorg. De PREM Wijkverpleging is daarmee een belangrijk instrument in het kwaliteitsproces. 

Door het verbeterpotentieel uit de resultaten te koppelen aan actiepunten en vervolgens de kwaliteitsontwikkeling te meten doorloop je de gehele kwaliteitscyclus (PDCA-cyclus) van leren en ontwikkelen. De PDCA-cyclus is een model om de continue verbetering en vernieuwing in je zorgorganisatie te sturen. PDCA staat voor Plan, Do, Check en Act. Belangrijk is dat na het formuleren van plannen en het uitvoeren van de actiepunten de resultaten worden geëvalueerd en waar nodig worden bijgestuurd. Vervolgens start je weer bij stap 1 van het model. Het cyclische karakter van het model zorgt ervoor dat de kwaliteitsverbetering continu onder de aandacht is en kwaliteit wordt gewaarborgd.

De resultaten uit de PREM Wijkverpleging moeten natuurlijk wel in de context van de interactie tussen cliënt en zorgverlener worden gezien. Zet de wijkverpleegkundige in op het vergroten van zelfredzaamheid? Dan kan de score op dat gebied lager uitvallen dan bij een wijkverpleegkundige die meer ondersteunt in andere activiteiten die niet tot het domein van de wijkverpleging horen.

Wat er van je cliënten wordt verwacht en welke vragen er worden gesteld lees je in onze blog ‘Wat wordt er van mijn cliënten gevraagd?

 

Qualiview voor PREM Wijkverpleging

Ook in 2020 kun je de PREM Wijkverpleging weer door Qualiview laten uitvoeren. Kies je voor Qualiview, dan kies je voor zekerheid, dataveiligheid en gemak. Niet voor niets is Qualiview marktleider en maken ruim 9.500 zorgorganisaties gebruik van Qualiview. We zijn al meer dan tien jaar specialist en nemen de zorgen en verplichtingen van onze klanten graag uit handen. 

Qualiview is het meest gebruiksvriendelijke en geavanceerde platform dat geautomatiseerd data verzamelt. Met onze dienstverlening ontzorgen we je volledig. De helpdesk van Qualiview staat vijf dagen per week klaar voor je praktijk en voor je cliënten. Je bent daardoor geen tijd kwijt aan het beantwoorden van vragen van je cliënten over het onderzoek.

Ook is veiligheid van data voor ons een heel belangrijk aspect. Waarom? Dat lees je in onze eerdere blogs 'Waarom wij dataveiligheid zo belangrijk vinden?' en 'Dataveiligheid zit in onze genen'.

 

Meer weten over Qualiview en de PREM Wijkverpleging? Kijk op de pagina Qualiview voor PREM Wijkverpleging.

 

Nieuwsgierig wat we voor je kunnen betekenen? Of wil je meer weten over de PREM Wijkverpleging? We helpen je graag. Neemt contact op met Dennis van Dijken (Accountmanager) via 06 15 532 465 of klik hier om per e-mail contact op te nemen. 

 

-----

Gerelateerde artikelen:
PREM Wijkverpleging: wat wordt er aan je cliënten gevraagd?
PREM Wijkverpleging: wat wordt er van zorgorganisaties verwacht?



Volg ons op social media: