{caption}

Neem contact op

Neem contact met ons op voor meer informatie. Via ons contactformulier of bel direct met 0570 - 820 219.

Neem contact op

PREM Wijkverpleging: wat wordt er van zorgorganisaties verwacht?

24 mei 2019 Dennis van Dijken

Voor alle zorgorganisaties binnen de thuiszorg staat vanaf 2019 het uitvoeren van ervaringsonderzoek door middel van de PREM Wijkverpleging op de agenda. 

PREM staat voor Patient Reported Experience Measure. De PREM Wijkverpleging is ontwikkeld om de ervaring van cliënten in de wijkverpleging inzichtelijk te maken. Deze nieuwe vragenlijst is eind 2017 ontwikkeld en getoetst in een pilotmeting in 2018. Deze korte vragenlijst met slechts 20 vragen vervangt de langere CQ-Index voor thuiszorg. Het kost de cliënt daardoor gemiddeld genomen niet meer dan tien minuten om de vragenlijst van de PREM Wijkverpleging in te vullen.

 

Wat wordt er van zorgorganisaties verwacht in 2019?
In het ‘Handboek voor zorgaanbieders van wijkverpleging' staat dat er 175 cliënten per eenheid moeten worden benaderd. De definitie van ‘een eenheid’ verschilt voor iedere zorgorganisatie. Overigens geldt voor zorgorganisaties die minder dan 175 cliënten hebben, dat zij al hun cliënten moeten benaderen. De resultaten uit het onderzoek moeten voor 1 oktober 2019 worden doorgeleverd aan drie partijen: Zorgkaart Nederland, Zorginstituut Nederland en zorgverzekeraars.

De Werkgroep Wijkverpleging adviseert zorgorganisaties om een organisatie in te schakelen die is gespecialiseerd in ervaringsonderzoek. Een belangrijk aspect om rekening mee te houden is de privacy en dataveiligheid van de cliëntgegevens.

 

Qualiview voor PREM Wijkverpleging
Wil je starten met de PREM Wijkverpleging? Qualiview helpt je hier graag bij! Kijk voor meer informatie over de PREM Wijkverpleging op deze pagina

Neem voor meer informatie over de mogelijkheden contact met ons op.  

 



​Gerelateerde artikelen:

PREM Wijkverpleging: wat wordt er aan je cliënten gevraagd



Volg ons op social media: