{caption}

Neem contact op

Neem contact met ons op voor meer informatie. Via ons contactformulier of bel direct met 0570 - 820 219.

Neem contact op

Tip 5 & 6: zo haal je meer uit Qualiview Outcome Manager [GGZ]

21 juli 2020

Tip 5: Standaardinstellingen voor metingen aanpassen

Iedere meting die je klaarzet of verstuurt aan een cliënt heeft een bepaalde geldigheidsduur. Metingen die verzonden worden via e-mail hebben ook vaak een herinneringsmoment. Deze geldigheidsduur, en herinnering zijn door ons standaard ingesteld op 14 dagen geldig, en na 7 dagen een herinnering als de vragenlijst nog niet is ingevuld.

Deze standaard-instellingen kan iedere praktijk voor zichzelf aanpassen. Je kunt dus zelf kiezen hoe lang je wilt dat een vragenlijst ‘open’ blijft staan voor de cliënt, en na hoeveel dagen er een herinnering verstuurd moet worden.

Let op; dit gaat dus om de standaardinstelling voor deze waarden bij het toevoegen van een meting. Je kunt de waarden uiteraard per individuele meting altijd nog naar wens aanpassen.


Tip 6: Vragenlijsten versturen in de toekomst

Om je eigen tijd goed in te delen kan het soms handig zijn een beetje vooruit te werken. Als een cliënt bijvoorbeeld nu een vragenlijst moet invullen én over drie maanden, zou je nu een vragenlijst kunnen klaarzetten, en over drie maanden een vragenlijst kunnen klaarzetten, maar wat sneller zou zijn is nu alvast de vragenlijst inplannen, om over drie maanden de cliënt daarvoor een e-mail te versturen. Dit laatste kan heel gemakkelijk bij het toevoegen van een meting.

Bij het toevoegen van een meting kies je in de roodomlijnde regel voor ‘nu starten’ of voor ‘start op’. Als je kiest voor ‘nu starten’  houdt dit in dat de vragenlijst vanaf vandaag geldig is, en dat de uitnodigingse-mail (indien de cliënt per e-mail wordt benaderd) direct verzonden wordt na het toevoegen van de meting.

Wanneer je echter kiest voor ‘start op’ krijg je de mogelijkheid een datum in de toekomst in te vullen, vanaf wanneer de meting geldig is, en de uitnodiging wordt verstuurd. Dit maakt het dus mogelijk in één keer een aantal lijsten voor de cliënt vooruit te plannen.


Gerelateerde onderwerpen

Tip 1 & 2: instellen notificaties 'nieuw ingevulde vragenlijst' & activiteitengeschiedenis
Tip 3 & 4: maak gebruik van extra functies met het hoofdgebruikersaccount & zelf vragenlijsten aan je bibliotheek toevoegen