{caption}

Qualiview en Menzis

Meten van harde en zachte indicatoren

Menzis vindt dat kwaliteitsindicatoren helpen de prestaties in de zorg meetbaar te maken en geeft hiermee een volledig beeld van de kwaliteit van je zorgorganisatie

Preferred supplier van Menzis

Voor veel disciplines is het uitvoeren van een patiëntervaringsonderzoek verplicht. Zo eist Menzis van fysiotherapeuten vanaf profiel twee dat zij jaarlijks de ervaringen van cliënten meten. De verzekeraar erkent Qualiview als een betrouwbare partner, die privacy en security hoog in het vaandel heeft staan. 

Erkenning

Kies je voor Qualiview, dan kun je ook rekenen op erkenning. Daarmee versterkt jij je onderhandelingspositie met de zorgverzekeraar. Of het nu gaat om de PREM/CQi of PROM; je laat hiermee zien dat je de eisen van de verzekeraar én je cliënt serieus neemt. Om zo te bouwen aan een kwalitatief hoogstaande organisatie.

De voorwaarden van Menzis ten aanzien van kwaliteitsonderzoek

Voorwaarden fysiotherapie

Menzis stelt het uitvoeren van een klantervaringsonderzoek verplicht voor praktijken met een overeenkomst vanaf profiel 2. Een zorgaanbieder neemt met al zijn medewerkers deel aan de PREM. Deze klantervaringsonderzoeken dienen conform Qualiview uitgevoerd te worden. Indien je als fysiotherapeut voor profiel 3 in aanmerking wilt komen, dienen de uitkomsten van het klantervaringsonderzoek hoger te zijn dan een 8.0.
Meer informatie over de voorwaarden vind je hier >

Voorwaarden oefentherapie

Menzis stelt het uitvoeren van een klantervaringsonderzoek verplicht voor praktijken met een overeenkomst vanaf profiel 2. Een zorgaanbieder neemt met al zijn medewerkers deel aan de CQi (PREM wanneer deze beschikbaar is). Indien je als oefentherapeut voor profiel 3 in aanmerking wilt komen, dienen de uitkomsten van het klantervaringsonderzoek hoger te zijn dan een 8.0.
Meer informatie over de voorwaarden vind je hier >

Voorwaarden huisarts

Menzis handhaaft voor resultaatbeloning service en bereikbaarheid het klantervaringsonderzoek als indicator. Menzis vindt het belangrijk dat de ervaringen van patiënten bijdragen aan het verbeteren van de service en bereikbaarheid van de huisartsenpraktijk. De huisartsenpraktijk dient een gevalideerd klantervaringsonderzoek uitgevoerd (bij voorkeur de CQi Huisartsen, DCB, Infoscope, NHG- of DEKRA accreditatie). De telefonische bereikbaarheid, openingstijden en wachttijden in de huisartsenpraktijk maken in ieder geval onderdeel uit van het onderzoek. De uitkomsten van het klantonderzoek en verbeteracties worden op de website van de huisartsenpraktijk gepubliceerd. De resultaten mogen niet ouder zijn dan 3 jaar.
Meer informatie over de voorwaarden vind je hier >

Overige disciplines

Zorginkoopbeleid Menzis 2018 Farmacie >
Zorginkoopbeleid Menzis 2018 Kraamzorg >
Zorginkoopbeleid Menzis 2018 GGZ >
Zorginkoopbeleid Menzis 2018 Multidisciplinaire zorg >
Zorginkoopbeleid Menzis 2018 Medisch Specialistische Zorg >


Overtuigd?

Ben je overtuigd van de toegevoegde waarde van feedback van je klanten? En overtuigd van de kracht van Qualiview? Meld je dan direct aan en profiteer vandaag nog van je keuze!