Wat andere therapeuten van Qualiview vinden?
Lees al onze referenties.

{caption}

Viola Zegers - Directeur VvOCM

Qualizorg B.V. en Top Oefentherapie hebben in samenwerking met VvOCM een continu klantervaringonderzoek en meetinfrastructuur ontwikkeld voor het landelijk meten van patiëntervaring. Vanaf 1 janauri 2015 is dit een feit. Op dat moment start ook de samenwerking in de doorontwikkeling van kwaliteisindicatoren in samenwerking met onze online tool Qualiview.

"Qualiview maakt klantervaringsonderzoek heel makkelijk. Eén druk op de knop is genoeg."

 


Gerard Elshof - Lid Managementteam LogoVisie

LogoVisie vertegenwoordigt de groep logopedisten die zich inzet voor het verbeteren van de kwaliteit en de beheersing van kosten van logopedische zorg. Het meten van klantervaringen is hiermee onlosmakelijk verbonden en dient o.a. als basis voor behandelindices en productontwikkeling. Daarnaast is privacy, informatiebeveiliging, onafhankelijkheid en minimale administratieve belasting van belang. Het KEO van Qualiview voldoet aan deze eisen en is op dit moment het enige product waarmee zij de doelstellingen van hun deelnemers kunnen invullen, namelijk het in kaart brengen van hun toegevoegde waarde en het klaar zijn voor de toekomst.

"Het meten van klantervaringen is de basis voor onze behandelindices en productontwikkeling. Qualiview biedt op dit moment als enige de oplossing hiervoor."

 


Sabine Uitslag - Voorzitter Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (NVH)

De NVH en Qualizorg werken vanaf 2013 samen aan de ontwikkeling van kwaliteitsbeleid binnen huidtherapie. Vanaf 1 januari 2015 is de landelijke uitrol klantervaring een feit.

 "Dankzij Qualizorg kunnen wij onze waardecreatie in het zorgspectrum laten zien. We zijn onderweg naar PROMs, om multidisciplinair en regiogebonden vanuit de zorgketen te kunnen meten. Mijn intuïtie ging direct op groen. Als je elkaar begrijpt kun je snel naar een win win situatie."

 


Miranda Kienhuis - Eigenaresse Diëtisten Groep NL

De missie van Diëtisten Groep NL is dat zij kwalitatief hoogwaardige voedings-/dieetzorg leveren aan  cliënten en hiermee bijdragen aan het optimaliseren van de kwaliteit van leven van mensen. De nadruk ligt onder andere op het transparant zijn over het handelen. Qualiview heeft hier voor Diëtisten Groep NL een belangrijke rol in.

 "Eindelijk kost het uitvoeren van patiëntervaringsonderzoek mij nauwelijks tijd. En wat biedt Qualiview een mooi overzicht!" 

Lees hier de gehele referentie van Miranda Kienhuis


Saskia Ensing - Podotherapie Ensing 

Podotherapie Ensing vindt het belangrijk dat er meer transparantie in de zorg komt. Hiervoor zet Saskia Qualiview in. Binnen de praktijk kan men er nu echt wat mee op gebied van kwaliteit en marketing. Men beveelt collega’s aan om met Qualiview te gaan werken, zodat een goede benchmark ontstaat en dat de branche zodoende samen aan een betere en transparante zorg kan werken. De cliënt staat altijd centraal!

 "Voor Qualiview deed ik alles handmatig. Nu bespaar ik zoveel tijd met Qualiview. Dit kan ik nu besteden aan behandelingen, waardoor ik nog klantgerichter kan zijn." 

Lees hier de gehele referentie van Saskia Ensing


Amoy Wilbers en Femke Smolders - Kwaliteitsmedewerker en Praktijkmanager Praktijk Jacq Smolders

Praktijk Jacq Smolders wil inzicht hebben hoe patiënten de zorg van hun fysiotherapeuten, oefentherapeuten, ergotherapeuten en logopedisten ervaren. Als je het goed doet, dan bevelen patiënten je praktijk aan. Dat levert nieuwe instroom op van patiënten en bestaande klanten blijven loyaal. Mond-tot-mond reclame is de beste reclame, dat wil de praktijk dan ook behouden en daarom blijven verbeteren. Dankzij de scores en waardevolle feedback in Qualiview heeft Praktijk Jacq Smolders inzicht hoe ze het doen en wat er beter kan.

 "Je hebt geen overzicht hoe je klanten de zorg ervaren als je dit niet meet. De zorg is een dienstverlening. Zijn we niet klant- en servicegericht, dan komen patiënten niet terug. Qualiview geeft ons continu informatie. De feedback van patiënten is voor ons leidend. We doen het goed. De mond-tot-mondreclame levert ons nieuwe instroom van patiënten op en onze bestaande klanten blijven loyaal.”

Lees hier de gehele referentie van Amoy Wilbers en Femke Smolder van Praktijk Jacq Smolders 


Harm Hermsen - Eigenaar Logopediepraktijk Roost/Hermsen

Logopedie Roost Hermsen wil een goede logopediepraktijk zijn. Door het inzetten van de tools van Qualizorg hebben zij de ervaring van de cliënt inzichtelijk en kunnen zij direct inspelen op verbeterpunten.

"Door de inzet van Qualiview hebben wij de ervaring van de cliënt inzichtelijk en kunnen we direct inspelen op verbeterpunten. Ik ben fan geworden van Qualiview."

Lees hier de gehele referentie van Harm Hermsen van Logopediepraktijk Roost/Hermsen 


Bianca Boels - Eigenaar Logopediepraktijk De Spreekhoek

Logopediepraktijk Spreekhoek vindt het belangrijk de kwaliteit van haar drie vestigingen continu in kaart te brengen en patiënten anoniem te laten reageren. Het systeem van Qualiview werkt intuïtief en neemt veel administratieve lasten uit handen. De mening van de patiënt is altijd al belangrijk geweest voor de praktijk. Voorheen deed Spreekhoek ervaringsonderzoek via Survey Monkey, maar dit kostte veel te veel werk en zorgde niet voor gevalideerde data.

"Qualiview is een overzichtelijke tool, een kwalitatief goede vragenlijst en biedt me service: ze zijn alert, behulpzaam en goed bereikbaar. Iedere logopedist heeft baat bij Qualiview, ze nemen veel zorg uit handen!"

 


Famke de Wilde - Voorzitter bestuur Top Oefentherapie

De enige manier om de kwaliteit van oefentherapie zichtbaar te maken is het meten van resultaten. Het uniform meten van klantervaring is voor oefentherapeuten gelukt, zonder dat de klant of de oefentherapeut hiervoor veel administratie hoeft te verzetten. Dit maakt kwaliteit inzichtelijk. Dat is alleen mogelijk met een samenwerkingspartner als Qualiview. Kwaliteit van zorg meten is een vak waarvoor je over grenzen heen moet kunnen kijken en denken. Net als kwaliteit leveren. Samen maken we het mogelijk.

"Stichting Top Oefentherapie heeft in Qualiview dé partner gevonden die patiëntervaring inzichtelijk maakt."

 


Joke Egstorf - Eigenaar Mensendieck Praktijk Wormer

Via een collega-praktijkhouder kwam Mensendieck Praktijk Wormer in aanraking met Qualizorg. Qualizorg zocht een pilot-praktijk voor het testen van een oplossing, Mensendieck Praktijk Wormer greep die kans met beide handen aan. Dit is een succes gebleken.

"Qualizorg biedt met haar tool Qualiview patiëntervaringsonderzoek zonder gedoe. Als ik dit eerder wist, had ik het veel eerder gedaan."

 


Esther van Zuilen - Kinderoefentherapeut Kind en Motoriek

Kind en Motoriek heeft vier vestigingen en ruim 50 sublocaties binnen scholen en vindt het belangrijk dat de kwaliteit van de therapeuten hoog is. Patiëntervaring is daarbij geen controlemiddel, maar een middel om te begeleiden en te ondersteunen. Maandelijks worden er teambijeenkomsten georganiseerd, waarbij hulp en tips centraal staan.

"Qualiview is duidelijk in haar communicatie, denkt mee en zet net dat stapje extra. En de oplossing geeft direct input voor beleid. Ik kan het iedere oefentherapeut aanbevelen."

 


Esther de Brabander - Logopediepraktijk Facialis

Het mooie van het vak logopedie? Esther de Brabander, eigenaar van Logopediepraktijk Facialis, hoeft daar niet lang over na te denken. “Communicatie en taal passen bij mij. En in dit vak kan ik mijn kennis en betrokkenheid inzetten om mensen écht te helpen.” Esther gebruikt Qualiview om inzicht te krijgen in klantervaringen en vertelt je hoe haar dat in de praktijk bevalt.

 

Esther de Brabander: "Ik was op zoek naar een objectieve manier om mijn klantervaringen inzichtelijk te krijgen. Als je alleen maar van je eigen waarneming uitgaat, kun je namelijk belangrijke zaken missen."

 

Lees hier de gehele referentie van Esther de Brabander van Logopediepraktijk Facialis


Liesbeth Smit - Prima Voeding

Liesbeth werkt al 15 jaar als diëtist en sinds 2012 heeft ze haar eigen praktijk in Voorburg. “Ik heb voor dit vak gekozen, omdat ik voeding interessant vind en graag mensen coach. Voeding bepaalt een groot deel van je leven, niet alleen omdat je er elke dag wel een paar keer mee bezig bent. Het bepaalt ook of je lekker in je vel zit, of je goed slaapt en het heeft invloed op je lichamelijke gezondheid. En het leuke vind ik dat je met weinig veranderingen al heel veel kunt bereiken. Daarvoor is de intake heel belangrijk. Je moet iemand heel goed leren kennen, zodat je advies geeft dat bij de klant past en de klant gemotiveerd is.”

 

Liesbeth Smit: "De score voor ons behandelplan hebben we verbeterd door de doelen die de klant wil behalen ook op het behandelkaartje te zetten."

 

Lees hier de gehele referentie van Liesbeth Smit van Prima Voeding


Bert Heeling en Sjoerd Heijnes - Fysiotherapie-Leusden.nl

Bij Fysiotherapie-Leusden.nl komen drie kernwaarden komen duidelijk naar voren: de patiënt centraal stellen met nadruk op positieve gezondheid, hoge gastvrijheid in de praktijk en sterke betrokkenheid in de gemeenschap. Eén van deze elementen waar Fysiotherapie-Leusden.nl zich op focust zijn de klantervaringen uit Qualiview.

 

Sjoerd Heijnes: "Inzicht in klantervaring is een must have voor de praktijk. Iedere week wordt hier op gestuurd en mede daardoor is de respons (enorm) hoog.

Bert Heeling: "Medewerkers krijgen een boost van de complimenten die ze via Qualiview ontvangen en ontwikkelen zichzelf op de kleine verbeterpunten. Hierdoor wordt de patiëntervaring continu verbeterd. We zien dit ook terug in de toenemde mond-tot-mond reclame."

 

Lees de blog: Het recept van Fysiotherapie-Leusden voor ‘De best gewaardeerde fysiotherapiepraktijk van Nederland’ >

Bekijk de video: >

 


Marjolein Meijerink - Fysio Twenterand

Fysio Twenterand is ontstaan uit een fusie van drie praktijken in Vriezenveen. De praktijk bestaat uit vier locaties. Eén in Westerhaar en drie in Vriezenveen, waaronder een sportschool in eigen beheer. Marjolein Meijerink is een van de zes maatschapsleden en werkt als (sport)fysiotherapeut en echografist op twee locaties in Vriezenveen. Marjolein: "We willen midden in de samenleving staan en laagdrempelige en hoogkwalitatieve zorg bieden. De inzichten uit Qualiview gebruiken we om te kunnen sturen op interne processen en kwaliteitsverbetering. Zo blijven we toekomstbestendig en kunnen we onze cliënten binnen de kaders van goede zorg blijven voorzien.”

 

Marjolein Meijerink: “Qualiview is voor ons een belangrijke tool waarmee we inzicht krijgen in de ervaring van onze cliënten. Cliënten zeggen in de praktijk niet altijd wat ze vinden, maar in een enquête wel. Zo ontvangen we feedback die we anders niet krijgen. De inzichten gebruiken we om intern te kunnen sturen om kwaliteitsverbetering door te voeren en de service richting onze cliënten te verbeteren.”

 

Lees de gehele referentie van Marjolein Meijerink van Fysio Twenterand >

 


Dennis Uttien - Uttien & Vermeer

Bekijk hier de video >

 


 

< Ga terug naar alle referenties