De investering snel terugverdiend:
Wat levert Qualiview op binnen je kwaliteitsmanagementsysteem

{caption}

 

“Ik geloof in de kwaliteit van zorg die wij leveren en dat we door alles wat we aan kwaliteitsbeleid doen tot de beste zorgverleners behoren. Wij zijn overtuigd dat als je dit intrinsiek gemotiveerd doet dit automatisch terugkomt in onze klantwaardering en we het hiermee dubbel en dwars aantonen”. - Riet Tak, Huisartsenpraktijk Nieuw Noord

 

Klantervaring is al decennia lang één van de belangrijkste onderdelen van ieder kwaliteitsmanagementsysteem. Van HKZ, ISO, NHG-accreditatie, Plaintree tot Pluscertificering; de klantervaringen zijn misschien wel het belangrijkste ankerpunt voor verbeterinformatie.

Met de komst van Qualiview is dit onderdeel veel gemakkelijker geworden en dit heeft tot enorme tijdsbesparing geleid. Volautomatisch wordt de data aangestuurd vanuit het EPD, verzameld en realtime inzichtelijk gemaakt. Valide, representatief en betrouwbaar. Verbeterslagen kunnen direct getoetst worden of bijgestuurd zonder weer drie jaar te wachten op het volgende evaluatiemoment.

Uit de online Qualiview Rapportagetool download je heel eenvoudig de overzichten, die door simpel te knippen en plakken verwerkt kunnen worden in je kwaliteitsjaarverslag. Dit levert je ook nog eens heel gemakkelijk 10 punten op voor je Kwaliteitsregister Paramedici (KP).

Per jaar bespaart dit gauw zo’n 10 uur werk die je weer in kunt zetten voor je patiënten. Dit levert toch  zo’n € 600,- extra omzet per jaar op. Ook het bewustzijn van medewerkers en de wil om kwaliteit te leveren groeit aanzienlijk door het realtime inzicht op ieder niveau. En daarmee levert het indirect ook nog eens zeer veel op.

 


“Elke maand bespreken we het managementrapport met het team. Als ik in een rapport bijvoorbeeld tegenkom dat een bepaalde arts weinig aanlevert dan maken we dat bespreekbaar en een aansturingspunt. Het is wel opvallend dat de meeste verbeterpunten al bekend zijn bij ons, er zijn niet echt nieuwe dingen. Dus het is een bevestiging dat we met de verbeteringen die we willen doorvoeren op de goede weg zitten.” – Gisela Brouwer, Huisartsenpraktijk Medi-Mere

“De scores in de rapportagetool zijn overzichtelijk en vooral de feedback uit open vragen geeft hen een goed beeld wat mensen goed vinden en wat niet. De feedback van patiënten wordt meegenomen in de praktijk, omdat therapeuten ervaren dat je zelf niet altijd ziet wat er in de praktijk gebeurt en wat je patiënten belangrijk vinden. De resultaten worden ongeveer één keer in de drie weken besproken in het werkoverleg. Het kopje ‘Qualiview’ is een onderwerp dat elke keer terugkomt op de agenda.” - Marcel Boeren, Fysiotherapiepraktijk Charlois en OCA Rotterdam