De investering snel terugverdiend:
Wat levert Qualiview op binnen je marketing

{caption}

 

“Als zorgverleners hebben we geleerd om de beste zorg te verlenen maar niet om te ondernemen. Alles verandert echter in een hoog tempo, dus we moeten mee met de tijd. Qualiview helpt ons onder andere aan inzichten om de klant beter te bedienen en onze expertise te vermarkten zodat zij begrijpen wat wij bieden. Dankzij het feit dat ik via Qualiview de reviews kan omzetten in Google Sterren die getoond worden in de Google zoekresultaten is het aantal bezoekers op mijn website flink gegroeid.“
 

Veel zorgverleners hebben moeite met de veranderende rol van zorgverlener naar steeds meer protocollering en ondernemerschap. Dit is immers niet waarvoor je gekozen hebt, toch? Je wilt bezig zijn met het zo goed mogelijk bedienen van je patiënt. En hoort dit alles daarbij?

Toch vereist onze maatschappij in de nabije toekomst dat je “het tweede vak van ondernemerschap” leert verstaan. Simpelweg om meerwaarde van je zorgverlening te laten zien binnen een stelsel van marktwerking en een stelsel waarbij kosten, kwaliteit en outcome een grotere rol gaan spelen. 

De consument wil namelijk best betalen voor goede zorg, maar ons systeem laat niet toe dat de kosten blijven stijgen. Het is daarmee belangrijk dat je laat zien wat je toegevoegde waarde is in kwaliteit van leven van een patiënt. En waarom hij/zij bij jou moet zijn voor het behandelen van een bepaalde klacht. En hier is ondernemerschap en marketing een niet te onderschatten middel in. Qualiview helpt je hierbij.

Met Qualiview verzamel je niet alleen data om het vervolgens terug te zien in je Qualiview rapportagetool. Wij vertalen de data namelijk voor je naar informatie die je kunt inzetten binnen je marketing. Zo zorgen wij dat je zichtbaar bent en gevonden wordt. En dat door anderen over je te laten vertellen. Je tevreden patiënten zijn immers je beste ambassadeurs. De koppeling tussen Qualiview en Google Sterren zorgt voor een betere vindbaarheid van je website, waardoor je gemiddeld 15% meer relevante bezoekers trekt en 5% meer nieuwe aanmeldingen binnenkrijgt. Dit geldt ook voor de koppelingen met informatiesites als Opiness.nl, Praktijkindebuurt.nl, Kiesvoorjezorg.nl en er worden gesprekken gevoerd met Azenda.nl, Solvo.nl en Zorgkaartnederland.nl .

Door de valide en geaccepteerde betrouwbare data, vullen wij deze websites voor je en loop je niet het risico dat “een enkele review, veelal negatief, wordt gegeven en geplaatst, zonder dat dit objectief is” zoals nu veelal bij deze websites gebeurt. Daarmee levert Qualiview je niet alleen betrouwbare informatie over jou op het internet op, maar zorgt dit direct voor meer bezoekers op je website, een hogere instroom en dus ook meer omzet. 

 


“Wij gebruiken de overall score in onze marketingcampagnes, nieuwsbrieven, et cetera. We hebben de Qualiview widget op onze website, waarmee we onze scores in realtime wordt weergegeven. En daarnaast zetten wij de bestaande reviews in voor de organische en betaalde zoekresultaten in Google. Hierdoor zijn wij nog beter vindbaar voor potentiële patiënten en maken wij de kwaliteit van onze zorgverlening transparant. Wij vinden het heel prettig dat Qualizorg dit biedt.” - Jelle Jouwsma, FysioHolland

"Patiënten die onze praktijk aanbevelen, zijn voor ons goud waard. Met Qualiview hebben we inzichtelijk of patiënten ons aanbevelen en wie deze patiënten zijn. Zo kunnen wij achterhalen dat bijvoorbeeld vrouwen in de leeftijdscategorie 20-30 ons aanbevelen. Wij doen dit niet alleen met Qualiview, maar ik vraag mensen ook rechtstreeks om feedback. Negatieve feedback moet je bespreken, want klanten weten veel beter hoe en wanneer zij zich op hun gemak voelen. Door hierop in te spelen zorgen we samen voor een hoger aanbevelingspercentage. En dat levert ons klanten op!" – Jan Haverkamp, Fysiotherapiepraktijk De Akker