De investering snel terugverdiend:
Wat levert Qualiview op ten opzichte van je benchmark

{caption}


“Het meest interessant vind ik de benchmark waarmee ik mijzelf kan vergelijken met andere praktijken bij mij in de buurt of zelfs landelijk. Naar binnen kijken is interessant, maar de omvang van de Qualiview benchmark maakt het zinvol om me met anderen te spiegelen en te kijken wat we kunnen leren en dus onze zorg verbeteren”.

 

Uiteraard wil je het beste voor je patiënten. Optimale prestaties van jezelf en je collega’s in je zorgorganisatie zijn cruciaal voor het succes van je bedrijf en in het bepalen van de kwaliteit van zorg. Maar hoe ervaren je patiënten die zorg? Weten zij wat je toegevoegde waarde is in hun kwaliteit van leven en wat jou onderscheidt van andere zorgverleners of organisaties?

De waarde van de grootste benchmark van Nederland vanuit klantperspectief is voor jou Qualiview. 45.000 zorgverleners van 9.500 zorgorganisaties maken het voor je mogelijk om je met anderen, door de ogen van klanten, te vergelijken.

Vergelijk, filter, selecteer en bekijk wat je onderscheidt. Niet alleen ten opzichte van je beroepsgenoten, maar doe dit ook met andere zorgverleners. Want je toegevoegde waarde kunnen vertellen en aantonen ten opzichte van vakgenoten is één, maar in kwaliteit van leven van een patiënt ten opzichte van andere zorgverleners is ook belangrijk om te weten.

Dit brengt je direct en hapklaar de leerknoppen op om te innoveren, verbeteren en natuurlijk trots te zijn. 

 


“Het is goed om te zien hoe wij staan ten opzichte van de Benchmark en je krijgt een goed individueel intern overzicht. Hierdoor kunnen we als STAC praktijkgericht werken en ook individuele aandachtspunten uitlichten. Inmiddels is Qualiview een belangrijke managementtool geworden. De periodieke managementinformatie en de Top-5 verbeterpotentieel is hierbij erg waardevol gebleken. Zo ook hebben de antwoorden op de open vragen ons al enkele keren bewogen tot het nemen van structurele maatregelen. Tendensen kunnen goed worden waargenomen en dus ook op worden ingespeeld.” – Frank Quaytaal, STAC Paramedisch Centrum

De resultaten worden intern en extern gebenchmarkt. “We vergelijken de resultaten van de medewerkers met de praktijk en de externe benchmark. De resultaten van de medewerkers worden bewust niet met elkaar vergeleken, omdat we niet willen dat er onderlinge concurrentie ontstaat. Wel krijgen de medewerkers hun resultaten in te zien in vergelijking met het praktijkgemiddelde.” – Onno Voerman, Fysiosportief