Marketing

Laat klanten zien waarom ze juist voor u moeten kiezen

Waarom kiest een klant voor u en niet voor een andere praktijk? Vaak is dit erg onduidelijk en daardoor is het aantrekken van klanten een moeilijke kwestie. Met Qualiview ziet u de ervaring door de ogen van uw klant. Deel deze prestaties met uw klanten en stakeholders en u zult zien dat dit significant bijdraagt aan meer instroom en betere branding van uw praktijk.

Door het gebruik van Qualiview krijgt u inzicht in de beleving van uw klanten met betrekking tot hun ervaring in uw praktijk. Als er door statistische significantie herhaaldelijk punten naar boven komen, weet u waar u zich op moet focussen de aankomende tijd. Negatieve punten gaat u aan werken als een organisatorisch doel of focus voor uw werknemers. Positieve punten – of reeds omgebogen negatieve punten – kunt u richting uw klanten communiceren als herkenbare eigenschappen van uw praktijk.

“Wij laten zien waar we goed in zijn via onze marketingkanalen. Niet omdat wij dat vinden, maar omdat onze klanten dat vinden. Instroom van nieuwe klanten neemt toe doordat potentiële klanten de ervaring van andere klanten lezen en zij op basis van deze ervaringen een goede keuze kunnen maken.”

- Mark Brakké, Somatic Fysio en Sport


Landelijke benchmark toepassen

Máár, u kunt nog duidelijker uw onderscheidende eigenschappen in beeld krijgen, door de ervaring van uw klanten af te zetten ten opzichte van de landelijke gemiddelden. Door de klantenervaringen te vergelijken met de landelijke benchmark krijgt u inzicht in uw sterke punten. Punten waar u bovengemiddeld sterk op scoort, zijn (deels) voor uw praktijk onderscheidende waarden. U heeft met Qualiview inzichten in uw markt en hoe uw klanten uw presteren waarderen, daar waar organisaties buiten de zorg dure marketingspecialisten inhuren om hun onderscheidende waarden inzichtelijk te maken.

Goede resultaten behaald?

Op goede resultaten mag u trots zijn. Deel de resultaten van uw praktijk daarom met uw stakeholders en klanten. Via de widget, narrowcasting en in uw jaarverslag. Maar ook via social media, op uw website of in de lokale media. Gebruik de rapportages van Qualiview als bewijslast en maak van bestaande klanten ambassadeurs. Zo zet u uw boodschap extra kracht bij en zorgt u voor positieve mond-tot-mondreclame.

Bekijk de volledige casus marketing

Qualiview Website Widget

​Een mooi voorbeeld hoe u de positieve ervaringen van uw klanten kunt communiceren, is via de Qualiview Widget voor op uw website. Daarin wordt onder anderen de Net Promoter Score gecommuniceerd. Behalve de goede resultaten overbrengen aan uw klanten geeft u ze ook de boodschap: wij zijn trots op onze resultaten en durven transparant de ervaringen van anderen te communiceren.

Benieuwd naar onze widget? Hiernaast ziet u een widget zoals die geplaatst kan worden op uw eigen website.

Direct een widget bestellen >

Enthousiast geworden?

Bent u overtuigd van de kracht van real-time inzicht? Meldt u zich dan direct aan en start vandaag nog met Qualiview.